1975 yılında Ankara'da doğmuştur. Faris Akarsu ile özel olarak piyano ve teori çalışarak müzikal eğitimine başlayan Özdemir, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezinde kompozisyon masteri yapma hakkı kazanmıştır. Burada Prof. Kamran İnce, Prof. İlhan Usmanbaş, Dr. Mark Wingate ve Dr. Fernando Benadon ile çalışma şansı bulmuştur. 2002 yılında onur derecesi ile mezun olan Özdemir aynı yıl tam burslu University of Memphis Rudi E. Scheidt School of Music'te kompozisyon doktorasını tamamlamıştır.
Genel olarak birbiriyle değişken oranlarda etkileşimli, ancak kendi içlerinde bütün olan müzikal veya müzikal harici tabakalar kullanarak eserlerini besteleyen Özdemir, ayrıca Anadolu müziğini klasik bati müziğinin ses sistemi içinde armonize ederek yaratılan bir çok seslilikten ziyade her enstrümanın ulaştığı kendi kültürel karakteristiği koruyarak ortak bir paydada buluşmasını esas alan çok kültürlü bir stil geliştirmiştir. Besteci, ayrıca bu fikri geliştirerek, arşivlenmiş ses kayıtlarını kullanarak doğaçlama bir kolaj olan "Audiographic music" elektronik müzik stilini de başlatmıştır.
Görsel Öğeler üzerine de çalışmaları olan Özdemir halen Kamran İnce yönetimindeki "Contemporary Chamber Players" ile bas gitar, vurmalı çalgılar ve gitar, "Symbiosis" salsa grubunda bas gitar ve piyano çalmıştır. University of Memphis'te "recording and house managing supervisor" olarak çalışmış ve özel teori/kompozisyon dersleri de vermiştir.
Başlıca eserleri arasında; Düspük (Piyano fantezisi), Karpathia (Alto saksofon konçertosu ve üfleme topluluğu), Aganta Burina Burinata (çalışma aşamasındaki 1. senfonisi), oda müzikleri, Dağ Başını Duman Almış ve Galatasaray Marşı üzerine düzenlemeler ve elektronik müzikler bulunmaktadır.
Algoritmik kompozisyon ve Triotenet'in geliştirilmesine olan merağı devam etmektedir. İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde öğretim üyesi olarak da ders vermiştir.