1940'ta İstanbul'da doğan Emin Fındıkoğlu ilk müzik eğitimini melofon üzerine almıştır. Daha sonra ünlü caz eleştirmeni Cüneyt Sermet ve Arif Mardin'le çalışmıştır. Boston Berklee School of Music'te burslu okurken (1962-1966) kompozisyon-aranjman üzerine lisans eğitimi görmüş ve diğer pek çok hocanın yanı sıra, Herb Pomeroy (beste), Ray Santisi (piyano), John LaPorta (emprovizasyon), Bill Maloof (orkestrasyon) ve James Progris (kontrpuan) ile çalışmıştır. Berklee LP'nin 8. sayısına (Duke Ellington'a Bir Armağan) iki tane Mercer Ellington melodisi aranjmanı ile katkıda bulunmuştur.
İstanbul'a döndükten sonra İsveçli saksofon devi Lennart Jansson'un kuartetinde piyanist olarak çalmış ve The Rhythm Section adlı caz kulübünü kurmuştur. 1970lerin başında tüm Avrupa'da dans müziği gruplarında çaldı. Tiyatroya olan ilgisi onu Hair müzikalinin İstanbul prodüksiyonunda (1971) ve Kurt Weill ve Hans Eisler'in müziğiyle birlikte bir şarkı kolajı olan ve oldukça alkışlanan Brecht-Cabaret'de (1979) müzik direktörlüğüne yöneltmiştir.
Üflemeli çalgılar toplulukları için yazma tutkusu onu, Türk caz sahnesinin önde gelen üflemeli müzisyenlerinin dahil olduğu Euphony (1986) ve Détente (1999) gibi grupların oluşumuna yöneltmiştir. 1985'te BİLSAK Uluslar arası Caz Festivali'ni kurmuştur (İstanbul'da türünün ilk örneğidir). 1996'da Muzikotek etiketiyle Dog Songs CD'sini çıkarmıştır. MIAM'da öğretmenliğin yanı sıra, çekirdeği yaylı dörtlüsü olan bir caz topluluğu oluşturmuştur.